Nuffnang Saya

Jom follow Saya :)

Wednesday, April 29, 2009

Nilai seorang Ibu,Mak,Mama,Umi...

*Cik Angah harap korang hayati tau..
Hari Ibu Bakal menjelma....


Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak

bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak

Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak

Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak

Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak

Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak

Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "

Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak

Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak

kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak

Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak

Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak


* 1st time baca angah nangis..huhu..
mak angah jauh kat semenanjung..huhu..
tingginya nilai seoarang ibu...
);



Komenlah setiap kali anda membaca =)

19 pengkritik bebas:

SuFy said...

sufy cayanggggg makk.....rindu sgt2...:-(

Cik Angah said...

sufy:- angah pun sayang mak angah =)

atok said...

ibu ratuku hatiku.
huhu

khairul onggon said...

Kasihnya ibu.. sampai ke SYurga... huhu..

setiasahabat said...

ibu lah segala2nya....

NoRT said...

aku mmg syg mak aku...

Cik Angah said...

atok:- ibu atok ratu hati akk jugak..hehe :)

khairul:- kasihnya ayah?

setiasahabat:- aoklah..ibu is everythng

Nort:- same goes 2 me ^_^

iman daud said...

rmei yg tgh rindu ngn mak time tok.. ksian ngn angah, tpksa bjauhan

Pak Chu Car (Apih) said...

To Cik Angah:

Mak kita lah superpower dalam dunia ni, respek mak, leh jaga kita yang ramai tapi kita ni dapat tak jaga mak kita.. ingat ingat lah.. mak sorang leh jaga anak sekapal.. skrang anak ramai tak leh jaga mak sorang cian kan??

Framestone said...

dari meja kaunselor--> thank ek angah...

ada sesetgh lelaki bdnnya akan berlaku perubahan mendadak sekiranya melakukan seks. bg yg badan maintain cam along angah tue kes terkecuali..(selalu terjadi if hati dah happy sgt)

bg yg ade satu hp je tue... adakah 24hours boleh dihubungi...

pasal byk tahu hal perempuan tue.. sume brg perempuan tau harganya.. tau time subur la.. lebih2 lg lebih advance bile masuk hal 18SX

Cik Angah said...

iman daud:- aoklah...kamik rindu bangat sama ibu kmk..

Cik Angah said...

pak chu:- aoklah kmk setuju..belum tentu sigik anak dpt jaga seorg ibu..huhu

Cik Angah said...

bro:- adeh.bro balas kat cni?hehe..

hidayah said...

sayang mak saya. nak cium mak saya.

SiS-lin said...

i luv my mum....selagi ada hargai la dia...muah3x

Hati Kristal said...

pengorbanan ibu tak terbalas rasanya...terlalu byk ia berkorban untuk kebahagiaanku.Terimakasih mak...

Cik Angah said...

yaya:- angah pun sayang mak...

Cik Angah said...

sis lin:- betul 2...hargailah mereka selagi mereka masih hidup :)

Cik Angah said...

sis hati kristal:- sis panggil angah mak?hehehe

Related Posts with Thumbnails

Klik My Nuff If Keluar (: