Nuffnang Saya

Jom follow Saya :)

Thursday, February 26, 2009

HeHeHe =p

Apakah ia hidup?hmmm..

anda rasa ni pic betul ke x?

Sekiranya ketam tersebut benar-benar hidup bagaimana?=p


Nampak x ape yg cik angah nampak?hehe..
sumber- Google




Komenlah setiap kali anda membaca =)

Type Of Girls

CD-ROM GIRLS
She is always faster and faster.

EMAIL GIRLS
Every ten things she says, eight are nonsense .

HARD DISK GIRLS
She remembers everything, FOREVER

INTERNET GIRLS
Difficult to access

MULTIMEDIA GIRLS
She make horrible thing look beautiful

SCREENSAVER GIRLS
She is good for nothing but at least she is fun

RAM GIRLS
She forget about you, the moment turn her off

WINDOW GIRLS
Everyone know that she can’t do a thing right, but no one can live without her.
VIRUS GIRLS
Also known as “wife” when you are not expecting her, she comes, install herself and uses all your resources. If you try to uninstall her you will lose something, if don’t try you uninstall her you will lose everything.. .
SERVER GIRLS
Always busy when you need her.

P/s:- Gambar di atas tiada kena mengena dgn yang hidup@ yang telah tiada..


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Tuesday, February 24, 2009

Cik Angah Kena Tag!

Tag By ainnzabiggaill.blogspot.com

7 CIRI WANITA/LELAKI IDAMAN ANDA
- mengasihi dan menyayangi cik ngah sgt2
- hormat org tua ku
- sihat tubuh badan
- Beriman
- Sabar
- X byk cakap(coz cik ngah byk ckp)
- Ada Harta(opps!~)hehe


7 LELAKI/WANITA YANG ANDA MINATI SEPANJANG HIDUP
- Nabi Muhammad S.A.W
- Abah
- Mak
- my sibling (Along n adik2)
- atok & nenek
- My Future Husband
- My Anak Lelaki(opps!~)

7 PERASAAN SEKIRANYA ANDA KELUAR DENGAN ORANG YANG ANDA MINATI
- Berdebar-debar all the times!~
- Sangat TERUJA!
- senyum simpul setiap masa(perasaan ke ni?)hehe
- Gemuruh
- mesti bepeluh2 nnt
- -
- -

7 TEMPAT ISTIMEWA YANG INGIN DILAWATI DENGAN TEMAN ANDA
- Gunung Kinabalu
- London
- Paris
- Ireland
- Pakistan
- Afghanistan
- Indiastan(eh?!~) hehe

7 BARANGAN/SESUATU ISTIMEWA YANG MUNGKIN ANDA AKAN
HADIAHKAN KEPADA PASANGAN
- Jam Tangan kat Petaling Street
- Buah Oren
- Sandal from Vincci
- Payung
- Kunci
- Blanket

7 LAGU YANG AKAN ANDA NYANYIKAN UTK PASANGAN/RAKAN/SESIAPA
- Xray(Nabila Huda)-Teman2 Blogging
- Kamik Sayang Kitak(Hujan)-Teman2 Blogging
- Lagu Untukmu(Meet Uncle Hussein)-Teman2 Blogging
- DugaanNya(Hujan)-My Kucing
- Situasi(Bunkface)-My Kucing
- Gila(Mila af)-My Housemate
- Ada Untukmu(Nubhan)-My Kucing

RAKAN YANG DI "TAG"
- Kak Madihays
-Knms
-Qir Mumtaz
-Skut_ska
-Miss Iera
-Adik Faiz


Cik Angah Berkata "tak sangka kena tag lagi"
=)


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Monday, February 23, 2009

Trip ke Rumah Panjang Bidayuh,Annah Rais

Pada 21/2/2009 yang lepas,kami telah mengikuti satu trip ke Rumah Panjang Annah Rais di Padungan,Kuching Sarawak..Amat enjoy...

Ada Gaya Model x Cik Angah??

Dalam Buluh ni ade Ayam Pansuh...Korang penah ke makan?
Ha..mcm nilah...ayam pansuh :) sedap taw!~

p/s;- nanti cik angah post banyak pic ok?cikngah nak tdo..esok nak g class :)


Komenlah setiap kali anda membaca =)

What`s Love

Love is a thing shared by two
Love is what you feel for me and you
Love is precious when its shared
Love is danger when its dared

Love wanders and searches for the one
Love plays and just do it for fun
Love lets you hear love songs to emote
Love lets you make sweet poems & a quote

Love makes the world go around
Love makes us happy if the one we love
is finally found
Love turns the world upside down
Love cheers us never with a frown

Love makes you cry
Love sacrifices and says goodbye
Love has its own reason and time
Love can make someone you love "mine"

Love makes a person kiss
Love makes a person miss
Love is experienced by all
Love conquers when you fall.


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Friday, February 20, 2009

W A N I T A

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini

Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami

Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

Wanita…
Ku Wanita…
Wanita…


p/S:- cIK Angah SangAt bertuah menJAdi seoRang WANITA


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Thursday, February 19, 2009

Wah Tensen!

PENTING

salam....Korang.tulun cikngah ...cik ngah x dpt nak masukkn pictha dalam entry br yg ckngah nk post knpa?storage cikngah da penuh ke ape ye?..huhu.da try mnyk kali tp tetap x dpt..


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Tuesday, February 17, 2009

Bangau Oh Bangau


Bangau Oh Bangau!
bangau oh bangau..
kenapa kau kurus?
macam mana aku tak kurus,
ikan tak timbul - timbul.

ikan oh ikan..
kenapa kau tak timbul - timbul?
macam mana aku nak timbul,
rumput panjang sangat.

rumput oh rumput..
kenapa kau panjang?
macam mana aku tak panjang,
kerbau tak makan aku.

kerbau oh kerbau..
kenapa kau tak makan rumput?
macam mana aku nak makan rumput,
perut aku sakit.

perut oh perut..
kenapa kau sakit?
macam mana aku tak sakit,
makan nasi mentah.

nasi oh nasi..
kenapa kau mentah?
macam mana aku tak mentah,
kayu api basah.

kayu oh kayu..
kenapa kau basah?
macam mana aku tak basah,
hujan timpa aku.

hujan oh hujan..
kenapa kau timpa kayu?
macammana aku tak timpa kayu,
katak panggil aku.

katak oh katak..
kenapa kau panggil hujan?
macam mana aku tak panggil hujan,
ular nak makan aku.

ular oh ular..
kenapa kau nak makan katak?
macam mana aku tak makan katak.
memang makanan aku...

*P/S - renung - renungkan..^_^


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Monday, February 16, 2009

Lawakian ^_^

Seorang bapak memanggil anak gadisnya masuk kedalam bilik. Dialog dia lebih kurang macam ni la...

Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.

Bedah : Ya bapak, ada apa?

Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap.

Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)

Bapak : Dengar tak bapak kata.....

Bedah : Ya bapak, Bedah dengar... cuma Bedah tak percaya apa yang bapak kata ni.

Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap. Bedah pun dalam ragu-ragu tu, dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa... apa la bapak dia nak buat, dah la kat rumah.

Bapak : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heh? heh...

Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik...abis aaaa.

Bapak : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar. Bedah pun terpaksa la duduk jugak... hati dia takleh cakap laa... berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.

Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh, mai masuk dalam selimut bapak plak.

Bedah : Apa???!!!

Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.

Bedah : Bapak...Bedah takut laaa. (nak nangis)

Bapak : Bedah, tengok ni

Bedah tak sanggup nak tengok... dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedah teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.

Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar

p/s:- Buat Supen aje doh~!


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Thursday, February 12, 2009

Tips Membaca Raut Wajah

Mampukah anda mentafsir raut wajah si dia untuk mendalami cinta, keyakinan dan keperibadiannya?

Masih bingung menentukan siapa pilihan hati? Kenapa tidak anda cuba mengujinya dengan cara lain? Misalnya, dengan membaca raut wajah si jejaka.

Dengan menerokai bentuk dahi, bibir, alis mata mahupun keseluruhan anggota wajahnya, anda pasti dapat mengetahui karakternya dengan tepat.

*** Bentuk wajah

Panjang dan tirus: Mereka yang memiliki bentuk wajah seperti ini umumnya bersifat sabar dan memiliki keteguhan hati. Mereka juga memiliki peribadi menarik dan tidak suka menangguh kerja.

Bulat
: Bentuk mukanya yang bulat menandakan dia seorang yang mempunyai kekuatan diri dan harapan tinggi. Dirinya gemar perhatian dan mampu mengubah suasana kaku kepada keadaan yang penuh gelak tawa.

Lebar
: Dia bersikap toleransi, mudah sedih dan mempunyai wawasan yang luas.

Bersegi
: Memiliki keinginan yang kuat dalam mencapai segala impian. Pemilik wajah seperti ini tergolong mereka yang suka duduk diam.

*** Dahi

Licin
: Jenis seorang yang kuat memikirkan sesuatu dan cepat membuat keputusan.

Berkerut: Apabila kerutan dahinya tampak garis-garis horizontal, ia menunjukkan individu tersebut bersikap cepat marah tetapi memiliki karisma yang tinggi.

*** Mata

Tegang
: Apabila terdapat bahagian putih mata di antara iris atau selaput dan bahagian bawah kelopak mata pada kedua-mata mata, itu menunjukkan individu tersebut sedang tertekan dan begitu khuatir.

Menentang
: Apabila bahagian putih terlihat di bahagian atas iris, ia bererti selain tertekan individu tersebut juga mempunyai sikap 'gatal'.

Terpisah
: Apabila bahagian putih kelihatan di sekeliling iris, lebih baik anda hindari individu seperti ini. Ia menunjukkan jiwa mereka tidak stabil dan cepat marah.

*** Alis

Lurus
: Alis mata berbentuk horizontal menunjukkan dia seorang yang gagah dan gemar berdebat.

Melengkung: Apabila memiliki bentuk alis mata yang melengkung, individu tersebut tergolong dalam kalangan mereka yang suka berjenaka.

Tipis: Seorang yang kurang mempercayai diri sendiri terutama apabila alis mata agak ke atas dan melengkung.

Menyambung
: Apabila melihat alis mata yang menyambung, bererti anda sedang berhadapan dengan seorang pemikir dan dapat berkongsi manfaat dengan memberikan semangat kepada mereka.

*** Kelopak mata

Kecil: Apabila jarak antara bahagian atas kelopak mata dan bulu mata kelihatan terlalu dekat, ia menunjukkan individu tersebut begitu peka dan dapat memelihara jarak perhubungan dengan orang lain.

Lebar
: Kelopak mata bersaiz lebar menandakan pemiliknya memiliki sifat yang terlalu mengharapkan bantuan orang lain.

*** Hidung

Kecil: Orang yang berhidung kecil umumnya memiliki sikap yang lemah. Dia juga seringkali tiada kekuatan untuk diri sendiri dan fikirannya selalu berubah-ubah.

Besar
: Hidung besar menandakan individu itu mempunyai inisiatif, mantap serta memiliki karakter yang kuat.

Leper atau penyek
: Hidung yang besar tetapi leper biasanya milik seorang yang tidak kaku dengan perkara yang berlaku di sekelilingnya. Mereka hanya percaya pada diri sendiri, mudah bergaul dan bersikap berani.

Mancung
: Biasanya mereka mempunyai sifat berterus terang dan agak pedas ketika berbicara. Mengagumi diri sendiri, sukar untuk membuat keputusan dan peka terhadap sesuatu perkara.

*** Telinga

Kecil
: Biasanya individu ini sentiasa berasa tidak aman tetapi pada umumnya tahu apa yang mereka inginkan. Individu ini juga tergolong dalam kalangan mereka yang kuat bekerja keras.

Tajam: Bersifat kaku dan tidak santai.

Telinga yang berambut: Pemiliknya bersifat cermat dan teliti. Namun, waktu dan tenaganya dihabiskan semata-mata untuk hal-hal yang tidak penting.

*** Dagu dan rahang

Rahang bersegi: Bersifat keras dan memiliki kemampuan untuk membuatkan segala impian yang diinginkan menjadi kenyataan.

Dagu yang menonjol keluar atau runcing: Merasakan dirinya penting dan selalu bercakap benar. Menurut pendapatnya, tidak seorang pun yang benar kecuali dirinya.

*** Pipi

Lesung pipi: Selain membuat individu tersebut tampak menarik, lesung pipi juga menjadi simbol keserasian pemiliknya.

*** Bibir

Tebal
: Bersifat murah hati dan senang membicarakan tentang dirinya sendiri.

Tipis
: Apabila bentuk bibirnya tipis dan bulat, ia menjadi tanda keperibadian yang tertutup dan peka.


P/s :- Cik Angah yg Mana 1 ek..hehe ^_^
sumber :- koleksi cinta


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Tag Meng Tag Dr Encit PJ

Cik Angah Punye Jawapan~ ;p

What were you doing 5 years ago?


2004...cik angah tengah bertungkus lumus hadapi STPM..^_^

What are 5 things on your to-do list for today?


1. Lepak aje kat Umah(coz class xde)
2. Men tenet Sampai Lebam Mata(padahal dah lebam pun)adeh!~
3. Men Congkak dengan Cik Lijah n Cik Kuntum
4. Basuh Baju yg dah seminggu x bsh(Mesin basuh lah yg basuh) ;p
5. petang nanti mungkin men Teng2 kat depan kolej ni kot..(sesape nak join leh gak)

What are 5 snacks that you enjoy?

1. Gardenia
2. High 5
3. Give me 5 (eh?)
4. Lempeng Pak Kassim(kire snack lah ni kot) ;p
5. Waffel yg jual kat Kolej Sakura..


What are 5 jobs you've had?


1.Cikgu sementara(2005-2005)4bln aje
2.Suri Rumah(dr dulu smpi skrg)
3.Student(dr tadika smpi sikalang)
4.-
5.-

what are 5 things that you do if you were billionaire?

1. Sedekah
2. beli AIR ASIA dr Tony Fernendes
3. bg duit skit kat sesape yg leh lantik cik ngah jd PM(adehh.!~ ;p)
4. Beli Microsoft ni..hehe(habisla korg)
5. -

5 songs that you know all the lyrics to: (5 je? kacang....)

1. ais kacang
2. Negaraku
3. Lagu Negeri Selangor
4. Pok amai2
5. Nenek2 si bongkok 3

5 bad habits

1. lupa nak mandi pagi ni
2. kelam kabut
3. gayut kat pokok lelama
4. lupe letak Hp kt mana
5. bawak keta laju2

5 things you like doing:


1. men tenet
2. berlari2 anak ke kelas
3. beli kasut banyak2 setiap kali kuar(tp x penah pakai)
4. Tengok sikap orang
5. men Guli

What are 5 places where you have lived?

1. Pee Jay(ippd)
2. seksyen 24 s.alam
3. Bukit Lanjan(damansara)
4. kuala selangor
5. Kuching,Sarawak

5 persons that i love to tag?


1- Encik Fyzue
2-Lina
3-Leng
4-Nurul Nadia(myrakan)
5-Miss Iera(myrakan)

p/s:- cik angah hanya menjalankan tugas ^_^
thanks pada Encit PJ Selamba aje ;p


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Tuesday, February 10, 2009

Tag Cik Angah


Apa yg membuatkan anda suka/gembira?
Dapat masuk U...

Apa yg menyebabkan anda sedih?
Kehilangan org tersayang

Apakah sifat `pelik`anda yg org lain tak tahu?
Kumpul Tiket Wayang n Main Guli sorang2

3 Tempat Yg ingin anda lawati?
1) Mekah 2)Singapore 3) London

3 barang yg mesti ada dalam handbag anda
1)Hp 2)Purse 3)Kad matrix

3 barang yg anda impikan
1) Mercedes Benz 2) Duit Rm1 Juta 3) Cd Tom2 Bak

idola anda ialah..
Nabi Muhammad S.A.W

Pergerakan Politik yg anda sokong..
No Comment

P/s:- Ni tag yg Angah Reka..kirim lah pd kawan2 anda ek!~ ;p






Komenlah setiap kali anda membaca =)

Monday, February 9, 2009

Hasil Blaja Edit..adehh!~


Adeh..padan muke korg..hehe..jgn marah farah n nureen..korg dah di DELETE

cik angah in Black
adik kesayangan :)

P/s;- cik ngah menggunakan software Paint.net
anda boleh mengdownload di http://www.getpaint.net/index.html


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Sunday, February 8, 2009

5 tanda lelaki Penipu


# Apabila diajak keluar, bermacam alasan diberi untuk menolak. Ada agenda lainlah tu...

# Apabila bercakap mengenai sesuatu perkara, tuturnya tersangkut-sangkut atau mengelak terus daripada memperkatakannya.

# Sentiasa silent telefon bimbit walaupun di luar waktu bekerja. Jika masa bekerja tu masih logik, tapi waktu keluar bersama kita pun hendak silent. Entah siapalah yang akan hubungi dia sampai hendak sorok-sorok sebegitu.

# Jika lelaki jenis selalu keluar malam tetapi tiba-tiba pada satu malam, dia minta kita usah hubunginya kononnya hendak tidur awal. Hendak tidur, tidur sajalah. Tak perlulah beritahu. Tetapi kantoi bila kita hubungi, telefon bimbitnya dimatikan.... Musykil ni.

# Bila kita ajak dia pergi ke sesuatu tempat, cepat saja dia menolak. Mungkin ada sebab tertentu yang membuatkan dia tak mahu dilihat bersama kita di tempat itu.

P/s:- adehh..leh caya ke.?? terpulang lah ek!~

sumber :-lepak forum


Komenlah setiap kali anda membaca =)

A to Z tentang Lelaki

Ini adalah sifat yang ada dalam diri individu bergelar lelaki dari A to Z. Lepas ni mereka tak boleh nak kelentong kamu lagi kan?

A – ALA-ALA
Agak mengelirukan sedikit bila ada yang dikategorikan dalam kelompok ‘ala-ala’ ini. Gaya dan perlakuannya agak mencurigakan..bukan apa, bila ada lelaki yang kita anggap tergolong dalam kelompok ini sering kita anggap mereka itu adalah lelaki lembut atau istilah ‘adik-adik’. Walau begitu, tak semestinya lelaki ala-ala ini tidak berperasaan terhadap perempuan. Ingat tu! Memang perwatakan mereka itu kelihatan agak lembut, namun hakikatnya mereka mempunyai hati dan perasaannya yang sama seperti lelaki2 gagah yang lain! Ada perasaan untuk memiliki teman wanita sendiri.

B – BOHJAN
Tidak! Tidak! Tidak! Kategori yang paling ditakuti… masalah social yang hangat menular masyarakat kita khususnya golongan remaja masa kini. Harus diingat, lelaki sebegini mengharapkan cinta semata2 demi memenuhi nafsunya sendiri dan bukan kerana cinta! Awas!

C – CEMBURU
Cemburu tandanya sayang, tapi kalau sudah keterlaluan itu cemburu buta namanya! Boleh dikatakan kebanyakan kaum lelaki di zaman sekarang ini, masing2 mengamalkan sikap mengongkong ini wujud kerana adanya syak wasangka dan tidak yakin terhadap pasangannya yang secara tidak langsung turut menimbulkan rasa cemburu yang keterlaluan dalam dirinya. Kebanyakan wanita takkan tahan dengan sifat cemburu ini! Rimas la…

D – DUGONG
Lepas makan tidur! Bila diajak keluar… ha, macam2 alasan yang diberikan. Tak sihatlah! Panaslah! Banyak kerjalah! Hakikatnya pemalas! Malang bagi wanita yang mempunyai kekasih yang tergolong dalam kategori ini. Si dia tentunya sukar di ajak keluar sebaliknya sering menghabiskan masanya dengan memerap di rumah sambil menonton televisyen atau tidur!

E – EMAS
Jeng! Jeng! Jeng! Pepatah ada menyebut kelapa…kalau lagi tua lagi banyak santannya ha, jangan ingat lelaki veteran tiada peminat. Sebaliknya, ada segelintir kita yang menganggap lelaki yang tergolong dalam kategori warga emas ini memiliki pengalaman yang lebih dari segala segi. Secara tak langsung, pasangannya akan berasa yakin dan selamat setiap kali berdampingan dengan lelaki emas ini! Lebih2 lagi sekiranya si lelaki itu bijak bermain2 dengan kata2! Lagi mudah nak buat perempuan cair!

F – FIDOFILIA
Harapkan pagar, pagar makan padi! Mintak dijauhi dari ditemukan dengan lelaki yang sedemikian. Individu ini sering menyimpan perasaan sayang yang keterlaluan terhadap pasangannya yang jauh lebih muda dari usianya. Memang bahaya lelaki jenis ini! Sifat luar biasa yang wujud dalam dirinya membahayakan individu lain yang berada di sekelilingnya! Kerana wujudnya lelaki sebeginilah maka terjadinya kes-kes rigol terhadap kanak2!

G – GIGOLO
Ganas bunyinya! Sering menjadi buruan warga emas wanita khususnya yang berada. Hubungan terjalin hanya ingin memenuhi tuntutan materialistic dalam diri semata2. Sanggup mengggadaikan maruah untuk mengecap kemewahan dan kesenangan sekelip mata.

H – HIPOKRIT
Depan lain, belakang lain! Spesies sebegini memang perlu dijauhi. Kalau nak kenal individu yang dikategorikan dalam kategori ini mudaha sahaja! Mereka bijak berkata2… pendek kata mulutnya memang sentiasa manis! Hakikatnya, segala kata2 yang terhambur dari mulutnya itu tidaklah semanis seperti yang digambarkan! Depan kita, pijak semut pun tak mati tapi bila di belakang kita… hanya Tuhan yang tahu! Sebaiknya selidik dahulu latar belakang lelaki itu sebelum kamu tekad untuk mengambil sesuatu keputusan.

I – INTELLIGENT
Berpendidikan dan serba tahu! Mungkin ada yang mengandaikannya sebagai professor serba tahu. Ceritalah walau dalam linkungan topik apa pun, dia tentu bijak berbual… tapi ada kalanya perlu berhati2 juga kerana adakalanya perasaan ego dan berlagak tahu menjadikan mereka antara yang angkuh! Bukan dengki, tapi hakikat dalam kehidupan… macam itulah! Bila ada kelebihan dalam diri, segelintir manusia seakan mudah lupa diri. Sifat ego, pasti ada dalam diri setiap individu… kalau tak banyak pun pasti ada sedikitkan?

J – JAMBU
mmm… boleh tahan ayu juga mamat ini. Eh, betul ke macam tu! Tak sesuai tau! Memang wujud lelaki jenis yang sedemikian. Lelaki jambu dikategorikan sebagai lelaki lembut! Penampilannya kadang2 agak mampan seakan seorang perempuan. Namun ada kelebihannya lelaki sebegini kerana penampilannya sering kelihatan rapi dan kreatif orangnya. Namun seperti lelaki ala-ala, jangan sangka lelaki jambu tiada perasaan pada perempuan kerana mereka adalah lelaki sejati!

K – KAKI KENCING
Minta dijauhi dari ditemukan denga lelaki yang sedemikian perangainya! Pelbagai janji yang ditaburkan, tapi tiba masanya untuk melaksanakannya, hmm… fahm-faham sendirilah! Kesimpulannya di sini, jangan terlalu mudah memberi kepercayaan kepada seseorang. Kalau terus melayan lelaki yang kaki kencing ini alamatnya meranalah kita nanti!

L – LOYA BURUK
Bercita-cita nak jadi peguam tapi tak berkesempatan kerana taraf pendidikan yang tak mengizinkan. Ha, kemudian jadi loya buruklah dia! Individu yang tergolong dalam kategori ini memang sukar untuk serius, tak kiralah walau dalam apa jua keadaan sekalipun! Selalunya mereka kerap menjadi penglipur lara yang gemar membuat lawak silap2 hari bulan, kerana loya buruknya itu, boleh buat gaduh tau!

M – MACHO
Wah! Jejaka macho menjadi idaman setiap wanita. Perwatakan yang cool dan steady pasi menjadi perhatian setiap wanita. Ada kalanya lelaki macho sering mempergunakan kelebihan yang ada dalam dirinya untuk memikat perempuan… tak hairanlah jika dia memiliki lebih dari seorang teman wanita. Namun ramai yang berpendapat, tak semestinya lelaki macho itu tampan!

N – NANGIS
‘Sememah la mamat ni! Sikit2 nangis! Macam perempuan lah’. Mungkin hatinya selembut sutera. Mudah tersentuh bila terguris. Mungkin boleh dikategorikan sebagai mat jiwang kot! Namun harus berhati2 juga kerana mungkin mamat tu berlakon sahaja. Sekadar untuk meraih sinpati! Awas, jangan mudah terpedaya!

O – OPSS…
Turut dicurigai! Lelaki dalam kategori ini dipercayai sukar memikul tanggungjawab dan gemar melepaskan diri sendiri! Bijak memberi alasan demi untuk melepaskan diri sendiri sehingga sanggup menyusahkan orang yang disayanginya itu.

P – PERASAN
‘Akulah yang paling hensem kat sini.’ Kalau dah namanya perasan, sememangnya telah tertulis di mindanya bahawa dialah yang terbaik! Kalau berada di mana2, khususnya di khalayak ramai tentu dia beranggapan semua orang yang berada di sekelilingya itu kerap memerhatikannya. Hinggakan jika ada sesiapa yang cuba menegur atau berbual dengannya pasti dianggap telah jatuh hati dengannya.

Q – QUALITY CONTROL
Semuanya nak ‘perfect’ baik dari segi penampilannya mahupun apa jua perkara yang dilakukannya. Kualiti adalah yang paling penting bagi dirinya! Memang bagus jika bertemu dengan spesies jejaka yang sebegini namun mungkin sukar untuk dirinya mendapat teman istimewa sendiri! Sudah tentu individu yang tergolong dalam kategori ini agak ‘high taste’!

R – RILEKS
‘Cool’ dan tenang walau dalam apa jua keadaan. Lelaki sebegini bijak mengawal perasaannya dan mampu menenangkan individu lain dengan mudah. Bertuah jika mengenali lelaki rileks ini kerana sesuatu keputusan yang dibuat bukan dengan cara yang terburu2 sebaliknya dia kaan berfikir panjang sebelum bertindak!

S – SYOK SENDIRI
Kes berat ni! Syok sendiri dikhuatiri bakal menimbulkan sifat perasan. Lebih2 lagi sekiranya ia melibatkan hati dan perasaan individu lain. Mereka yang bersikap syok sendiri ini harus bijakmengawal perasaannya sendiri kerana bimbang sekiranya dia sanggup melakukan apa sahaja untuk memenangi hati wanita yang diminatinya itu…sedangkan dia hanya syok sendiri! Hal ini bakal menyusahkan orang lain pula.

T – TULEN
Lelaki sejati turut menjadi idaman ramai gadis di luar sana. Lelaki tulen sudah tentu memiliki karakter yang berkarisma. Biarpun dia tidak memiliki rupa paras yang erlalu kacak. Namun sikap kelakiannya itu sudah cukup untuk memikat gadis2 di luar sana.

U – UNIVERSAL
Sikap terbuka dan sedia menerima, menjadikan dirinya seorang lelaki yang yang disenangi dan mudah didekati. Selalunya, lelaki yang tergolong dalam kategori ini mudah untuk mendapat teman kerana bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan. Lebih menarik, lelaki universal ini tentunya tidak memiliki banyak karenah!

V – VOUGE
Wah… sentiasa menjaga penampilannya! Namun agak cerewet sedikit dan gemar mengkritik orang lain. Diakui lelaki vogue ini memiliki penampilan yang menarik dan sentiasa kelihatan kemas! Ha, jangan terkejut bila melihat jenama barangan yang dipakai! Pastinya yang mahal2 demi menjaga status.

W – WAS-WAS
‘Gunakan tanpa was-was’, sekiranya perasaan was-was timbul dalam diri adalah lebih baik kita cuba menghindarinya. Perasaan was-was timbul apabila kita menyimpan perasaan keliru dan curiga terhadap sesuatu perkara! Begitu juga seperti kita berhadapan dengan lelaki kategori ini. Persoalan was-was ini sering melibatkan soal yang berkaitan identiti dalamannya.

X – X-FILES
Misteri dan menjadi tanda tanya. Sukar untuk membongkar peribadi lelaki misteri ini kerana sikapnya yang sentiasa berubah2 dan amat sukar untuk ditafsirkan! Mungkin pasangan nya akan mudah bosan dengan sikap lelaki seperti ini kerana tingkah lakunya yang skar dijangka!

Y – YO-YO
Gemar tarik tali kerana takut terikat dengan komitmen itulah adalah erti kata terdekat untuk membongkar peribadi lelaki yo-yo ini. Kadangkala kerana sikapnya yang kurang matang menjadikan mereka sebagai individu yang takut untuk memikul tanggungjawab.

Z – ZIBRA
Memang bahaya! Lelaki zebra atau hidung belang sering melakukan perkara atas sebab2 tertentu khusus untuk kepentingan diri sendiri. Lelaki dala kategori ini lebih dikenalik= sebagai kasanova!

Sumber: Lepak Forum


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Saturday, February 7, 2009

Tempat Yg Ingin Cik angah pegi.. ^_^

Salam n Hello Everybody ~! Cik Ngah ade tempat2 idaman cik ngah nak berkunjung..taktau lah berkesempatan ke x....

Ni yg dalam Negara Punye..antara negeri2 yg cik ngah nak Explore adalah Sabah n Sarawak

Ni dia..Gunung Kinabalu..huhu..teringin nak pegi...
ni Gua Angin..kat Bau,Sarawak
ni pemandangan bhgn dalam..cantik kan?

Aha..kita ke luar negara plak ek.. ^_^

Yg ini Pulau Sentosa..kat Singapore nun..

Kite Merantau jauh la plak ek..Yg ini Pyramid of Giza
yg atas unta 2 angah lah..cantik x view diwaktu senja?? :)

dan tentulah...Mekah...insyaAllah :)

p/s:- setakat di sini sahaja..cik angah nak beradu dulu ya?
^_^


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Tips atasi rasa cemburu


Tiger n Manja kesayangan cik angah
Biasalah..dalam perhubungan mesti ade je masalah yg berkaitan dengan CEMBURU..jd..berikut antara beberapa tips yg cik angah dapat dr majalah yg cik ngah baca..(Cik ngah edit skit2)check it out !~

1)tarik nafas dalam2 lalu hembuskan sekuat mungkin,lakukan minimum 50 kali..dijamin anda kepenatan sendiri dan lupe pada rasa cemburu..

2) Minum air putih paling kurang 3 gelas setiap kali rasa cemburu 2 dtg. Pasangkan muzik rancak kuat2 dan ikutlah menyanyi.

3) Berenang salah satu cara untuk mengatasi sesak dada akibat cemburu..buatlah gaya KUAK DADA ...Hehe..Pergi ke pantai..pandang lautan bebas dan hiruplah udara segar sebanyak mungkin..

4) Alihkan fikiran kepada hal2 yg lebih positif seperti perancangan masa depan
.berikan tumpuan kpd perkara itu dan hal2 yg berkaitan n sewaktu dengannya.

5) Jangan sekali anda MAKAN untuk elakkan rasa cemburu..anda hanya akan menambah masalah baru aje..

6) Temui sahabat lama,imbas kembali nostalgia lama...bukan cinta lama ek..

7) dan akhir sekai,BERDOA pada YG MAHA ESA mintalah petunjuk ke mana langkah yang harus ditempuh...

P/S;-setiap hubungan ada pasang surut..terpulang kepada kita cara bagaimana untuk tangani masalah tersebut.. ^_^-cikangah


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Friday, February 6, 2009

KESILAPAN KERAP WANITA TENTANG AURAT

KESALAHAN PERTAMA : Aurat itu adalah memakai tudung sahaja.
KESALAHAN KEDUA : Bertudung tetapi ber‘T-Shirt’ berlengan pendek.
KESALAHAN KETIGA : Bertudung tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya.
KESALAHAN KEEMPAT : Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda’.
KESALAHAN KELIMA : Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya.
KESALAHAN KEENAM : Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya.
KESALAHAN KETUJUH : Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung.
KESALAHAN KELAPAN : Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh diihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.

P/s-cik angah yg alpa...


Komenlah setiap kali anda membaca =)

My UnImas Gemilang :)


Kita kembali lagi..kali ni cik ngah nak citer tentang U cik ngah plak..kat bawah ni pic2 kwsn U cik ngah


Aha..inilah uNiversiti tempat CikNgah Blaja :)
terletak di Kota Samarahan n kira2 25km dari Bandar Kuching :)

Ni Plak London Bridge ;p hek2 ni satu2nya jambatan yg menghubungkan antara kolej sakura n kolej cempaka... but cik ngah dok kolej alamanda :)

Ni dia bangunan HEP..hal ehwal pelajar2 bermasalah ;p

kat sebelah ni view dr depan..ha..amcm?
best woo....xdpt jalan kat bridge london,
bridge unimas pun jadilah ^_^



Aha..yg sebelah ni cik ngah..
aduhai..pic agak gelap..
langit cerah..eee...sapelah yg amik nie ;p.....




P/s:- cukup2 lah ek..nnti ade ms cik ngah citer2 lagi ^_^




Komenlah setiap kali anda membaca =)

Tips Mengawal Emosi


Aduhai...cik angah pun kadang2 x dapat kawal EMOSI..esp kalau waktu 2 tengah tension tahap GABAN.. hehe..berikut antara tips yang CikNgah dapat kongsikan..

1)Banyakkan istighfar dan selawat
selalu banyak beristighfar dan mengucap selawat dalam sehari, hati rasa tenang, jiwa rasa damai..insyaAllah ape jua masalah kita dapat tangani dengan mudah..

2)Zikir Dalam Hati
Untuk mengawal minda separa sedar dengan baik, Anda perlu selalu bermeditasi, iaitu dengan mendiamkan diri dan bertenang, setenang yang mungkin paling kurang selama 10 minit dalam sehari. Cari tempat yang sunyi, jauh dari gangguan dan luangkan masa untuk bermeditasi. Selalu bertenang dan relaks, be in control.(Cik Angah dah try..berkesan..)

3) Kawal Apa Yang Anda Katakan dan Apa Yang Anda Fikirkan.
Bila Anda melihat orang lain, perangai mereka, kata-kata mereka dan apa saja yang datang dari mereka, fokus pada nilai-nilai positif yang ada pada diri mereka. Fokus pada tu saja, bukan keburukan mereka dan segala yang tak baik pada mereka. Dengan ini, Anda melatih minda separa sedar Anda menjadi positif.

p/s:- Dipetik dari http://www.imotivasi.com


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Thursday, February 5, 2009

~Aduhai~


Mengantuknyer~!
Aloha kure2 pun jd mangsa cikngah..
mate cikngah dah layu mcm encit kure2 2 lah
kita cont 2morrow..insyaAllah

p/s:- blog ini masih dalam proses editing


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Rahsia Tahi Lalat....

1. Di kepala sebelah kanan - terkabul cita-citanya
2. Di kepala sebelah kiri - sering menemui kesusahan
3. Ubun-ubun - kurang jujur
4. Pusar - cerdas,tangkas dan tekun
5. Di Kening kanan - cergas dan cekap
6. Di kening kiri - cergas dan sopan santun
7. Sudut mata kanan luar - baik budi, ramai yang cinta
8. Sudut mata kanan dalam - disayangi suami atau isteri
9. Biji mata kanan - suka serong dan pembohong
10. Biji mata kiri - pembohong tapi baik hati
11. Di alis kanan - baik hati, suka menolong
12. Di alis kiri - ramai yang suka
13. Di pipi kanan - ramai teman
14. Di tengah-tengah pipi kanan - ramai yang suka
15. Di tengah-tengah pipi kiri - ramai kawan
16. Pada hidung - banyak rezeki
17. Pada batang hidung - banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
18. Bibir atas kanan - banyak rezeki dan pandai
19. Bibir atas kiri - ramai kawan, baik hati
20. Bibir bawah kanan - disegani orang, ramai yang suka
21. Bibir bawah kiri - pandai bicara, tak mudah kalah
22. Hujung mulut kanan - kecil rezeki, tak mudah kalah
23. Hujung mulut kiri - suka berpoya-poya
24. Dagu bawah kanan - jujur dan baik hati
25. Dagu bawah kiri - bijaksana, berbudi luhur
26. Leher kanan - cerdas, jujur, berani menderita
27. Leher kiri - cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan
28. Leher ditengah - tercapai apa yang dicita
29. Di bahu kanan - cermat dlm mengambil keputusan dan banyak tanggungan
30. Di bahu kiri - suka kerja keras, banyak tangungjawab
31. Di dada kanan - dapat mengatasi masalah
32. Di dada kiri - berani, jujur dan sabar
33. Tetek kanan - baik hati, pendiam dan simpan rahsia
34. Tetek kiri - ramai kawan, setia pada suami atau isteri
35. Di punggung kanan - pendiam, simpan rahsia
36. Di punggung kiri - lambat, kurang agresif
37. Di perut bawah kanan - banyak rezeki, suka memberi maaf
38. Di perut bawah kiri - baik hati, tenang hidupnya
39. Pinggang kanan - sayang pada isteri atau suami
40. Pinggang kiri - disayangi oleh isteri atau suami
41. Di jari telapak tangan kanan - banyak rezeki tapi boros
42. Di jari telapak tangan kiri - banyak rezeki, menyimpan
43. Lengan kanan - setia dan taat pada atasan
44. Lengan kiri - menepati janji dan suka kerja
45. Siku tangan kanan - kuat hendak memiliki kekayaan
46. Siku tangan kiri - baik hati, suka menolong
47. Ketiak kanan - menyimpan rahsia
48. Ketiak kiri - jujur, banyak yang cinta
49. Pergelangan tangan kanan - boros, suka bersukaria
50. Pergelangan tangan kiri - dapat berpangkat
51. Pangkal peha kanan - kemahuan kuat
52. Pangkal peha kiri - suka kerja apa saja
53. Kemaluan kanan atau kiri - baik, suka senggama (bersetubuh)
54. Di kepala kemaluan - bakal beristeri dua
55. Betis kanan - suka berpoya, boros
56. Betis kiri - tidak suka menganggur
57. Tumit kanan - jujur, banyak kawan
58. Tumit kiri - baik budi
59. Di telapak kaki kanan - tidak mudah mengeluh
60. Di telapak kaki kiri - baik budi pekertinya
61. Lutut kanan - bersifat tidak peduli, tidak mahu berusaha
62. Lutut kiri - kurang berusaha


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Rahsia mata seorang Wanita

Saiz mata kecil
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan. Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.

Saiz mata sedang
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.

Saiz mata lebar
Cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, pemarah,bertindak tanpa fikir panjang, kurang teratur, tiada arah tujuan dan putus asa. Tapi boleh setia. Nafsu syahwat tinggi.
Mata selalu berkedip
Pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar. Wanita ini baik

Mata jarang berkedip
Wanita ini istimewa, bijaksana, baik pekerti, setia, adil,bertanggungjaw ab,tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.

Mata cengkung
Kurang memuaskan, materialistik, hidup dengannya boleh sengsara, kata manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susah dia tidak peduli.
Mata redup
Wanita ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, hati tidak tetap, banyak kenalan kurang sahabat, mengumpat, irihati, kejam, kasar,mencemuh, pemarah.

Matanya seolah tersembul keluar
Sifatnya baik, rela, tabah, menyenangkan, ikut kata. Tapi mungkin tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.

p/s-Cik angah yg mana 1 ek ^_^ ;p


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Dulu Dan Kini ^_^

Pic terkini(2009)
Dengan My Lovely Bushuk2
Aiman ^_^
Dahulu(2007) 21tahun ^_^
CikAngah kini mengonlinekan diri di Fakulti.. boring dok umah..so dari x wat ape baik g fakulti ye x..byk projek yang masih terbengkalai..hehe..PTa tah kemana..huhu...
Ape yer lagi..xtaw dah nak tulih ape..nnti bile dah idea..cik ngah post yg baru ^_^
Aduhai..beza x wajah cikngah dulu dan kini???
^_^



Komenlah setiap kali anda membaca =)

Wednesday, February 4, 2009

Adik2 ku yg Nakal


adik cikngah yg 1st
Hafezzudin
19thn ,KUIS,Bangi
adik cikngah 2nd
Kamalia

Adikku yang ke 3
Amirul kamil bin Kamari :)
Tahun 5
S.R.A.I Bandar Baru Kuala Selangor

Ahmad Zul Hadi


Amirul kamil,Ahmad Zulhadi dan Aiman

p/s :- Angah sayang adik2 angah ^_^


Komenlah setiap kali anda membaca =)

1st Post ^_^

aduhai angah...adeh2..ade beberapa sebab angah wat caption mcm 2...

1st-angah cuke cebut `aduhai`..expecially 2 ma fren ;p

2nd-nampak unik n lain dari yang lain

3rd-angah punye sukelah..hehe ;p

apepun..thanks coz sudi lawat blog angah ni..angah dak baru belajar..so..hopefully smua dapat beri tunjuk ajar ^_^

mucuk 3 ;p


Komenlah setiap kali anda membaca =)

Related Posts with Thumbnails

Klik My Nuff If Keluar (: