Nuffnang Saya

Jom follow Saya :)

Sunday, May 10, 2009

Ikan Ganjil


Sekumpulan saintis cuba menyelesaikan misteri yang berusia 50 tahun terhadap seekor ikan ganjil yang mempunyai dua mata di hadapan kepalanya, lapor sebuah akhbar semalam.

Ikan itu turut mempunyai bahagian kepala yang lut sinar dan hidup di dasar laut dalam.

Ahli-ahli biologi di Institut Akuarium Teluk Monterey, California di Amerika Syarikat (AS) menggunakan video untuk mengkaji pergerakan mata ikan ganjil itu.

Pada kebiasaannya ikan mempunyai mata di sisi badan sekali gus mampu melihat apa yang berlaku di sekeliling kawasan haiwan itu.

Ikan ganjil itu mempunyai mata di depan kepala sama seperti manusia.

Namun, saintis-saintis itu mendapati mata ikan tersebut boleh bergerak ke dalam bahagian lut sinar di kepalanya bagi membantunya mengesan pencari mangsa dan makanan.


P/s:- SubhanaAllah...Maha Suci Tuhan Yang Menciptakan Langit dan Bumi dan Hidupan Serta Tumbuhan di Muka Bumi ini..


Komenlah setiap kali anda membaca =)

19 pengkritik bebas:

fezaL Mohd said...

mmg ganjil.. tuh dea.

hidayah said...

kenapa ikan tu murung je ?

NoRT said...

ikan ni mmg ajaib..misteri gak... sure ikan ni leh pakai cermin mata kan?

Kipas said...

haha... pertame kali tgk bende nie... dasat2...

naDia aZ!z said...

cik angah..
agknye ikan tu kena sumpah kot..
ank derhaka jdik ikan..ki3..=P
kidding jee..=D

asna cute said...

Kuasa Allah. Mmg xboleh manusia nak jangka =)

ekino said...

ganjil..ganjil..

semua kekuasaan Nya

tp ekino nak sgt tgk ikan ni dpn mate

cntik lah dia :)

Eazy Izzuddin said...

kuasa Allah mencipta....
=D

dLa said...

wahh.
d gak ep ikan cmtu.
tpi die comey laa :)

Cik Angah said...

fezal:- ganjil bukan..(:

yaya:- murung ke yaya?sedih kot..terpisah dgn mak dia..

Cik Angah said...

Nort:- hehe..pandai ek buat lawak...

kipas:- dasat...hehe...(;

Cik Angah said...

nurul nadia:- hehe..ooo..bt lawak ek..n bukan si tanggang okies (;

Cik Angah said...

asna:- betul...kuasa Allah s.w.t

Cik Angah said...

ekino:- aah..cantik bukan..klu jumpe 4 sure bela baik2 dlm akuarium..hehe

Cik Angah said...

eazy:- iye..kuasa Tuhan...Allah s.w.t

dla:- comey ikan 2 mcm dla gak (;

atok said...

wahh lutsinar tuu.
hm mmg la,fakta mengatakan ada lbeyh 1000 jenis haiwan yg tidak x pernah dijumpai terutamanya di laut dalam.
huhu

Anonymous said...

I was wοndering if уοu ever thought
οf сhanging thе pаge laуοut of youг website?
Its verу well written; I loѵe whаt youve got
tο ѕay. But maybe you coulԁ a littlе more in the way of content
sо peοplе cοuld cοnnect with it better.
Үouνe got an awful lot of text for only havіng 1 or 2 piсturеs.

Maybe you coulԁ ѕpасe it out bettеr?


Ηеre iѕ mу blog post: natural breast augmentation

Anonymous said...

Veгy good blog you have here but I was curious if you κnew of
any usеr discussion foгums that cover the same topics disсusseԁ in this artісle?

I'd really love to be a part of community where I can get suggestions from other experienced people that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Many thanks!

Here is my blog: Plumbers Solihull

Anonymous said...

Verу shortly thіs ωеbsite will be famous
amοng аll blog uѕers, ԁue to it's good articles

my weblog - solihull locksmith

Related Posts with Thumbnails

Klik My Nuff If Keluar (: