Nuffnang Saya

Jom follow Saya :)

Friday, September 3, 2010

Jom Balik Kampung!! [ Tips-tips dr Cik Angah ]


Salam...hohoho...saat entry ini ditulis..saya telah bercuti....hohorlick!
lama 2..dari hari ini (3sept) sampai (19 sept)
lama bukan???
itulah untungnya menjadi seorang GURU..
ngeee~ murid cuti,saya turut bercuti..
lalala~

saya mahu berkongsi sedikit sebanyak Tips untuk anda semua sebelum pulang ke
kampung masing-masing..

Pertama: Pastikan anda mengemas segala baju-baju/kasut/tudung dll barang
at least 2 hari sebelum pulang ke kampung.. penting taw..ini bg mengelakkan korang x
bertepuk dahi bila mana barang yg nak di bawa tetibe x terbawa.nak2 pulak kampung
n rumah korang sikit punya jauh klu nk patah balik..

Kedua: pastikan juga anda tidak lupe membawa peralatan kecil seperti charger h/phone,
berus gigi,shampoo,sikat,pin tudung,hanger dll brg2 yg anda rasa perlu untuk
anda/keluarga guna.. so xyah la nk pinjam brg2 sedara mara masa kt kg nnti..
bijak bukan?

Ketiga: aha! ini tips sebelum anda meninggalkan rumah anda untuk balik ke kg. Ingat!!
anda silap bila mana anda hanya 'solex'/mangga grill pintu rumah anda. zaman skrg
ni pencurik/pemecah rumah semakin bijak. mcm2 cara yg dorg leh guna utk memecah msk umh
anda.. ape kata anda guna inisiatif yg kreatif&kreatis spt meletakkan notes di
almari solek/almari baju anda " maaflah sedara,xde benda yg nk dicuri dalam ni"
@ pun letakkan kata2/ayat2 yg blh menginsafkan " sesungguhnya ALLAH melihat apa yg
sedang anda buat" dll ;D

Keempat: Servis kenderaan anda. make sure semua peralatan tambahan ade dlm kereta anda
spt spanar2/tayar spare dll

Kelima: Jgn lupa membawa segala peralatan elektronik anda seperti Laptop,handphone,broadband,mp3,mp4 dll. mana taw kot2 anda balik kampung lama, boring2 leh on9 seketika..itupun klu ade line ye x..

Keenam: Bagi yg ade binatang/haiwan peliharaan spt kucing,hamster,kura-kura,jgn lupa tinggalkan mereka dgn stok2 makanan untuk jumlah ahri yg anda tinggalkan rumah..kang terlupa plak korg nk spare kan mknn dorg,mati kebulur la plak kan..
xpun ape kata,tinggalkan buat seketika kat jiran korang & klu susah2 sgt,bawak aje balik kampung sama...hehe..





rasanya itu aje kot tips b4 balik kampung untuk anda semua..
segala tips ini adalah berdasarkan pengalaman &pemerhatian saya..
kalau ade tips lain,kongsi lah ye..
Selamat Pulang ke kampung bg yg ade kampung ;D
hati2 di jalan raya & lebuh raya ;D


Komenlah setiap kali anda membaca =)

5 pengkritik bebas:

Kasawari said...

Ikhlaskan hati mohon kemaafan
Leburlah dosa di tapak tangan
Lupakan segala silap dan salah
Insan bersatu membina ummah

Selamat Hari Raya dari Kasawari sekeluarga..
Maaf Zahir dan Batin..

Nadyaz said...

t.kasih encik kasawari..

selamat hari raya aidilfitri

maaf zahir & batin..

Anonymous said...

selamat hari raya aidilfitri

salam kemaafan dihulurkan

maaf zahir dan batin.:)

Anonymous said...

Thankѕ for ones mаrѵеlοus posting!
I certainly enjoyed reaԁing it, you're a great author.I will always bookmark your blog and definitely will come back someday. I want to encourage yourself to continue your great writing, have a nice weekend!

Feel free to visit my homepage - get bigger boobs

Anonymous said...

Do you mіnd if I quote a few of уour articles as lοng as I
prоviԁe crеdit and ѕοurceѕ bаcκ tо уour
blog? My blog is in the exact same areа of intеrest as yοurs and mу visitors would genuinely benefit from some of thе information
you ρrovide here. Ρlease let me know if thiѕ okaу with you.
Appгeciate it!

Feel free to surf tо my weblog ... wellness

Related Posts with Thumbnails

Klik My Nuff If Keluar (: