Nuffnang Saya

Jom follow Saya :)

Monday, December 14, 2009

My Spy [ Wajib Tonton...]

Sedikit Ulasan Mengenai Filem Ini:
  • kombinasi pelawak yg amat sesuai dan malatop dgn lawak2 spontan~ heehe..sgt suka dgn abg harun salimbachik..hehe...ac mizal pun ok gak lakonan spontan dia..amat menghiburkan..
  • Perjalanan cerita ini ade beberapa malah boleh saya katakan byk juga plot2 / scene 18Sx.. tetapi ade juga scene dimana objek/barang disampaikan dalam bentuk metaphora/perlambangan dan secara x langsung mmbuat audien berfikir..berfikir ape? haha...kena tonton lah ek...
  • Setelah hampir sejam saya menontonnye,saya agak bosan bile mana adegan sewaktu di dalam kapal byk yg membuang masa/xlogik..penat melihat adegan pertarungan antara spy-spy dgn penjahat2.. [ lagi best tonton adgn pertarungan dlm ninja assassin]
  • Apepun watak-watak pembantu antaranya Adlin Aman Ramli mmg superb..dialog yg bersahaja membuatkan sebahagian audien dlm panggung terbahak-bahak[ lagi2 ttg nama Asp. Supt. yg mana kedua-dua hero menyebut dgn salah ]
  • Suka dgn props yg digunakan seperti kereta yg boleh dikawal dgn suara/beg yg dibawa oleh Harun dll..
  • Pokoknya..mmg best lah citer ni...Sokonglah Filem Tempatan seterusnya Memartabatkan Industri Perfileman Kita...(:


* Esok Mau menonton Zombieland..Macam best jer..[ tgk poster & baca sinopsis ]

p/s: Kritikan/Pandangan hanyalah sekadar omelan kosong Cik Angah sahaja..


Komenlah setiap kali anda membaca =)

12 pengkritik bebas:

Shaifful Hairi b Ramli said...

minggu lepas turun KL ..alahhai tak teringat langsung nak tengok citer ni..pe pehal pun aku akan pergi tengok dan sokong filem tempatan.

m.k.z.e said...

pi la tengok Zombieland

best giler

So, Lets Nut Up or Shut Up!

Hafizah Haruno said...

mcm x best jer?
ske lg papadom..!

EN.ROBOT said...

tggu utk di "download",.,.~

Eazy Izzuddin said...

x tgk agi...
uhuk2...
xD

Cik Angah said...

shaiful: ya betul..sokonglah filem melayu tempatan :)

Cik Angah said...

m.k.z.e: dah tgk tadi..sebentar lagi sy akan buat ulasan ya? :)

Cik Angah said...

hafizah: ermm...mg x leh lawan papadom...tp cite ni ok gak tuk release2 tension..

Cik Angah said...

en robot: aiyakkk..bz sgt ek smpi nk g tgk wyg pun xde masa?hehe

Cik Angah said...

eazy:p tgk cepat2 k? weeee~~

jugras said...

ASSALAM ALAIKUM

SALAM ZIARAH.

Putra Azzahir said...

series best ke?

Related Posts with Thumbnails

Klik My Nuff If Keluar (: